ÄNTLIGEN!

Äntligen är våran bebis här! 7/7 kom en liten pojke vid namn Celvin som vägde 3410g och va 50 cm lång. Imorgon blir han en hel vecka gammal. 9 dagar innan beräknad födsel kom han!
 
De började med att vattnet gick natten mot torsdag förra veckan, åkte till förlossningen och blev hemskickad en stund senare för att värkarna inte hade startat riktigt, åkte sedan in kl 8 på morgonen på torsdag för en kontroll men inget hade hänt då heller, natten mot fredag hade jag börja få väldiga sammandragningar, fick sova kvar och fick en sovdos så jag kunde sova men blev åter igen hemskickad på morgonen, heeelt sjuuukt! gick hemma hela fredagen och hade ont titt som tätt. Dom sa att jag skulle bli igångsatt riktigt på lördag morgon om inget hände. Natten mot lördag så åkte jag in för att värkarna kom med 3 minuters mellanrum, fick då stanna kvar men de va inte tillräckligt tätt för att vara igång riktigt. men på lördag morgon kvart i 10 fick jag dropp och antibiotika, antibiotikan fick jag för att vattnet hade gått för 2 dygn sen och för att bebisen inte skulle få infektioner. De riktiga värkarna började komma efter bara några minuter, sen va allt igång. kl 19:05 var han äntligen ute, tårarna sprutade och vi var sååå himla lyckliga, man ve inte vad kärlek är förrän man har blivit förälder. så är de bara! Han va de vackraste vi någonsin skådat!
 
nu förstår jag vad alla mammor pratar om!
 
Lycklig tjej säger whoooooop whooooooop!!




DITT NAMN

E-POST (publiceras ej)

DIN BLOGG


KOMMENTAR